sobota, 16 kwietnia 2016

Jabłecznik z patelni

Miałam nie brać udziału w tym wydarzeniu ale trudno odmówić sobie pysznego jabłecznika.
Zawsze i wszędzie jest pyszny a aromat jabłek, cynamonu i wanilii to połączenie takie że kusi oj kusi.
W taki oto sposób dołączyłam do wydarzenia Ciasto na niedzielę - Jabłecznik.
Taki placek to 40 - 45 minut roboty by potem delektować się przepysznym ciastem, zapraszam zatem na znakomity deser.
Ciasto z patelni.


Składniki:  patelnia 24 cm 
  • 1 - 2 jabłka
  • 1/8 szklanki rodzynków
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 2/3 szklanki cukru trzcinowego
  • 2 jaja
  • 1/4 szklanki cukru pudru
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 50 ml - 1 kieliszek brandy
  • 2/3 szklanki mąki pszennej T 650
  • 1/5 szklanki mąki migdałowej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/3 szklanki rozpuszczonego masła


Przygotowanie:
  • Z jabłek usunęłam gniazda nasienne i pokroiłam je na kawałki.
  • Ja użyłam patelni 24 cm średnicy, można użyć mniejszej wtedy ciasto będzie wyższe.
  • Na patelnię wsypałam cukier trzcinowy i doprowadziłam do rozpuszczenia nie mieszając a tylko potrząsając patelnią.
  • Jak cukier się rozpuścił włożyłam na patelnię pokrojone jabłka, przykryłam i dusiłam 3 minuty potrząsając patelnią co jakiś czas.
  • Potem na patelnię wsypałam rodzynki i cynamon i dusiłam dalej przez ok. 5 minut.
  • Masło rozpuściłam i ostudziłam.
  • W między czasie jaja ubiłam z cukrem pudrem, dodałam brandy, wanilię, wymieszałam.
  • Dodałam teraz przesianą mąkę pszenną i migdałową oraz proszek do pieczenia, wymieszałam, dodałam rozpuszczone masło, ponownie wymieszałam i wylałam na skarmelizowane jabłka.
  • Przykryłam patelnię pokrywką i na średnim ogniu piekłam 30 - 35 minut.
  • Patyczek wbity w ciasto ma być suchy.
  • Teraz trochę zręczności potrzeba bo patelnia gorąca a trzeba nałożyć na nią talerz i odwrócić górą do dołu.
  • Jabłecznik z patelni gotowy.

Smacznego.
Przepis z archiwum.
Jabłeczniki na blogach:
Joanna - Grunt to przepis
Iwona - Gotowanie... to proste!
Edyta - Kuchenne zapiski Edyty
Joanna - Smakołyki Asi
Joanna - Sama słodycz i szczypta chili...
Joanna - Różowa kuchnia
Lidka - zdjęcie na FB
Magdalena - Słodkie okruszki
Marzena - Kulinarna Maniusia
Iwona - Izioni pyszne smaki
Ania - Cafe Amaretto
Dorota - Esmeralda ze smakiem
Bożena - Moje domowe kucharzenie
Ewa - W mojej kuchni
Beata - Ciasteczkowy Potwór
Ewa - Ewusiowe smaki
"Podróże małe i duże"
Tulipany

29 komentarze

  1. pomysłowe ;) smakowicie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dorotko super pomysł z tą patelnią , ciasto wygląda przepysznie:) dziękuję za wspólne wypiekanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczny pomysł z tą patelnią :) Jabłecznik wygląda przepysznie :)
    Dziękuję za wspólne "pieczenie" :) ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczne ciasto i jakie proste. Nie potrzebujemy nawet piekarnika. Dziękuję za wspólne wypiekanie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda? piekarnik w upalne dni nie wskazany a tu można na patelni, dzięki Dorotko za wypiekanie.

      Usuń
  5. Jejku jakie pyszności, pomysł rewelacyjny :-) dziękuje za wspólne pieczenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. A jednak się skusiłaś, Dorotko :) Bardzo mi się podoba ta odwrócona szarlotka z patelni, dobry wariant szybkiej do wykonania słodkości :) Dzięki za wspólne pieczenie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz jak to jest jak się coś lubi i patrzy na te wszystkie piękne wypieki to ślina cieknie i pieczesz. Potem będę biegała.

      Usuń
  7. Bardzo pomysły i smakowity ten jabłecznik z patelni ;) Dziękuje za wspólne wypiekanie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Genialny pomysł na jabłecznik !!! dziękuję za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny sposób na szybkie słodkie małe co nieco ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo pomysłowo i smacznie. Dziękuję za wspólne pieczenie

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł, idealny gdy piekarnik się popsuje albo jest zajęty :) Ciasto musiało być pyszne. Dziękuję za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy pomysł. Dzięki za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dwa razy czytałam przepis bo nie mogłam uwierzyć :) super pomysł i dziękuję za to pieczenie do następnego :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czarodziejka z ciebie Doroto..pyszności czarujesz po raz kolejny..dzięki za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger